Професійна програма для психологів, педагогів, фахівців соціальної та медичної сфери, а також представників організацій, які працюють з дітьми в умовах воєнного часу.
Ця програма — результат інтеграції сучасних наукових підходів, практичного українського досвіду роботи психолога з дітьми в умовах війни та системної роботи з сім'ями військовослужбовців ЗСУ.
Навчання спрямоване на глибинне розуміння психіки дитини в умовах загроз, ризиків і трагедій війни, розвиток професійних навичок роботи з різним дитячим досвідом та формування внутрішньої стійкої позиції психолога.
Україна стикається з безпрецедентною хвилею психологічних травм серед населення. Десятки тисяч дітей мають досвід втрат, евакуацій, окупації, бомбардувань, поранень, або ж проживають у сім’ях, де один чи обидва батьки воюють. У таких умовах надання якісної психологічної допомоги та підтримки – актуально та необхідно.
Підготувати фахівців, які можуть працювати з дітьми, що пережили травми війни, зокрема з дітьми військовослужбовців, з тими, хто зазнав втрат, має досвід евакуації та переміщення, проживає в нестабільному середовищі.
3 місяці
12 модулів + 6 інтервізій + супервізія 2 кейсів
Онлайн (ZOOM), відео доступне 2 місяці
Психологи, студенти психфаків, педагоги, соціальні працівники, медичний персонал, співробітники гуманітарних та благодійних організацій, волонтери.
Для всіх, хто працює з дітьми у соціальній, педагогічній, медичній чи психологічній сфері. Психологам курс відкриває можливості роботи в проектах допомоги дітям, постраждалим від війни.
Дитячі цикли психоемоційного розвитку, періоди та вікові кризи. З якого віку психолог може працювати з дитиною. Дитяча патопсихологія і психіатрія. Вплив війни на базове відчуття безпеки у дітей. Специфіка психотравматичних подій: шум сирен, втрата дому, загибель близьких. Знайомство з феноменом системної травми – вплив бойових дій не лише на дитину, а й на систему «сім’я–спільнота–суспільство». Поняття травми прив’язаності, яке часто формується у дітей військовослужбовців, через перерву у контакті, непередбачуваність зв’язку з батьком/матір’ю.
Модуль присвячений глибшому розумінню внутрішнього емоційного світу дитини військового/військової, котра проживає постійну напругу через безпекові ризики для батьківської фігури. Симбіоз гордості і тривоги, провини і любові до батьків, які воюють. Захисні поведінкові стратегії: агресія, замикання в собі, гіпервідповідальність. Аналіз поведінкових проявів як зашифрованих переживань — психолог навчається «читати між рядками».
Як травма змінює розвиток мозку, впливає на регуляцію емоцій і формування пам’яті. Біологічні реакції дитячої нервової системи на хронічний важкий стрес: дисоціація, гіперзбудження та «заморожування». Теорія полівагальної системи Порджеса як основа розуміння тілесних реакцій на стрес у дітей. Розповсюджені психосоматичні скарги (болі в животі, енурез, головний біль) як дзеркало психічної напруги, поради та алгоритми супроводу.
Психотерапія не можлива без атмосфери безпеки, особливо для травмованої дитини. На цьому занятті ми навчаємось, як можна створювати емоційно, тілесно та психологічно безпечне середовище для дитини. Як встановити контакт із дитиною і її родиною, навіть у кризових умовах. Поняття «терапевтичний контейнер» та як використовувати уявний або матеріальний простір як «опору» для стабілізації.
Інструментарій психолога під час надання психологічної допомоги дітям: ігрові техніки, правила створення безпечної сцени для вираження внутрішнього болю або конфлікту. Застосування арт-терапії: використання малюнку, пластиліну, іграшок, символів, колажу як інструментів роботи з дитячою травмою. Тілесно-орієнтовані техніки та методики: вправи на дихання, рух, м’язові активності та релаксації, які сприяють регуляції та відновленню контакту з тілом.
Горе в дітей має особливу динаміку: часто воно приховане, відкладене, або знецінене. На цьому занятті вивчаємо основні моделі горювання та як допомогти дитині сприяти проживанню втрати через творчі методи – казку, гру, ритуал. Підходи та техніки, які допоможуть підтримати здорову пам’ять про загиблого батька/матір, не перетворюючи її на джерело депресії.
Війна підвищує ризики сексуального, фізичного та психологічного насильства. Впродовж заняття ми навчаємось, як розпізнати маркерні ознаки різних типів насильства в розмові, грі, поведінці дитини. Принципи неперекручуючого слухання та інтерпретації. Зелені та червоні прапори під час роботи після травми довіри.
Навички розпізнавання джерела агресії дитини: гнів як реакція на безсилля, втрату чи розрив прив’язаності. Методики і техніки безпечної «екологічної» трансформації гніву через творчість, рух, контакт, гру. Психологічна корекційна робота при наявності почуття провини, сорому — як вторинних емоцій після травми.
Без залучення батьків терапія дитини обмежена. Принципи системного сімейного консультування. Психоосвіта для батьків як залог позитивних змін, інструкції що говорити, як реагувати. Що таке «родинна лояльність» і як працювати з різними формами лояльності, наприклад – коли дитина боїться «зрадити» одного з батьків. Родинні ритуали як запорука стабільності в умовах війни.
Біологічні детермінанти, що впливають на поведінку дітей в пубертаті. Підліткові цілі та цінності. Потреби в автономії, контролі, ідентичності. Способи виявлення ризикованої поведінки як спроби відновити вплив на своє життя. Підходи до психологічної робота з темами майбутнього, вибору, Я-концепції. Самоушкодження, девіантна та ризикована поведінка як форма вираження болю підлітком, алгоритми допомоги і супроводу.
Блок питань про те, як не «вигоріти» допомагаючи і працюючи із складним контекстом. Ризики та профілактика професійного виснаження. Власні ресурси психолога: супервізії, інтервізії, особиста терапія. Розвиток співчуття без втрати професійної межі. Вправи для відновлення психоемоційного стану. Якорі та опори, самоідентичність.
Створюємо практичну мапу роботи з урахуванням віку, виду травми, ситуації в сім'ї, запиту або скарг дитини/підлітка. Розбираємо реальні кейси та можливі «підводні камені», напрацьовуємо «дорожні карта» та стратегії психологічної роботи.
По завершенні навчання слухачки та слухачі курсу мають здати письмову роботу для підсумкового контролю – аналіз власного кейсу, з описом стратегії психологічної роботи. Після перевірки роботи видається електронний документ: Сертифікат про проходження курсу або Свідоцтво про підвищення кваліфікації на 120 годин (4 кредити ЄКТС).
*Свідоцтво про підвищення кваліфікації видається в разі наявності диплому про психологічну освіту (бакалавр або магістр).
Викладачка курсу. Офіційна надавачка послуг із психологічної допомоги ветеранам/ветеранкам та їхнім сім’ям (в Реєстрі Міністерства у справах ветеранів). Дитяча психологиня, регіональна фахівчиня проєкту «Родина для кожної дитини» (UNICEF).
Організаторка і модераторка. Доцентка, викладачка ДЗ «Університет Ушинського», м. Одеса, науковиця та практична психологиня з клінічною спеціалізацією.
Навчання триває 3 місяці
12 000 грн
Або 4 000 грн / місяць при помісячній оплаті
(розраховуються від повної вартості курсу — 12 000 грн)
Натискаючи кнопку «Зареєструватись/Подати заявку» Ви погоджуєтесь з договором Оферти, розміщеним на цьому сайті. Та надаєте згоду на обробку своїх персональних даних, вказаних в формі.
Натискаючи кнопку «Зареєструватись/Подати заявку» Ви погоджуєтесь з договором Оферти, розміщеним на цьому сайті. Та надаєте згоду на обробку своїх персональних даних, вказаних в формі.
Copyright © Олеся Борисова. Работает на HostCMS