Онлайн-курс «ПСИХОЛОГІЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ УЧАСНИКІВ/ЦЬ БОЙОВИХ ДІЙ: УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД, ТЕХНІКИ 2 І 3 ХВИЛІ КПТ»
Для тих, хто працює з військовими і хоче робити це професійно, безпечно, ефективно

АВТОРИ КУРСУ

Курс буде корисним для тих, хто:

  • – стикається з темою війни і травми
  • – хоче допомагати ветеранам, але не впевнений у своїй підготовці
  • – прагне уникнути помилок та професійної розгубленості

Цей курс надасть вам знання, інструменти та безпечну опору в роботі

Що ви зможете після проходження курсу:

Свідоцтво про підвищення кваліфікації разі наявності психологічної освіти) або Сертифікат про проходження курсу разі відсутності психологічної освіти) на 3 кредити EСTS (90 академічних годин, з яких 50 – аудиторних і 40 – самостійна робота слухачів) в електронному вигляді.

Чому це важливо саме зараз

Україна щодня наближає перемогу. Попереду — роки відбудови не тільки інфраструктури, а й психіки

Психологічна реабілітація ветеранів — це виклик і відповідальність

Цей курс — інструмент, який допоможе вам пройти цей шлях з повагою до себе й до тих, хто пройшов війну

Це місце, де доречно згадати: не треба чекати ідеальних умов — допомога потрібна вже зараз

Програма курсу

1. Психологічна реабілітація учасників/учасниць бойових дій: цілі, межі, структура психореабілітаційного процесу

Поняття психореабілітації як психологічної допомоги другого рівня, відмінність психореабілітації учасників/учасниць бойових дій від загального курсу психотерапії. Юридичне регулювання надання послуг з психологічної допомоги ветеранам/ветеранкам. Різні моделі психореабілітації (український та іноземний досвід). Структура психореабілітаційного процесу, перелік психологічних послуг, які мають надаватись, вимоги до психологів, особливості контакту психолога і учасника/учасниці бойових дій.

2. Біопсихосоціальна модель відновлення після участі в бойових діях

Особливості процесу збору анамнезу (військова, медична, приватна історія людини), різноманітні діагностичні методики та інтерв’ю. Рекомендації МОЗ (тести та перелік методів з доведеною ефективністю). Коморбідність стану після перенесених лЧМТ ( «контузій»). Співпраця психолога з лікарями: невролог і психіатр як члени мультидисциплінарної команди. Кейс-менеджмент в роботі з УБД. Складання індивідуального плану психореабілітації УБД. Перелік необхідних компетенцій психолога та додаткових спеціалізацій.

3. Психоедукація і ресурсування в процесі психореабілітації

Місце психологічної просвіти в роботі з учасниками/учасницями бойових дій, застосування трьохелементних психоедукаційних моделей. Психоедукаційна модель «Людина з камінням». Психоедукаційна модель «Архів пам’яті». Поняття «ресурс», види ресурсів, значення ресурсів в психологічній роботі з учасниками/учасницями бойових дій. Техніки ресурсування, адаптовані під аутентичний український досвід. Коло травми і схеми «травма-ресурс».

4. Позиція психолога і психологічні стратегії в роботі зі складним досвідом УБД

Особливості рапорту та стратегія його побудови. Внутрішні ресурси психолога в роботі з важким матеріалом: позиція, цінності, місія. Зустріч з можливим супротивом: алгоритми дай в разі демонстрації сарказму, нігілізму, агресії. Почуття безсилля психолога в роботі з учасниками/учасницями бойових дій та концепція внутрішньої стабілізації. Залучення інших фахівців та складання маршруту комплексної допомоги. Сенсовий контекст, конфлікт цілей та цінностей і його вирішення.

5. Особливості психологічного супроводу людей з ампутаціями та людей, що пережили російський полон

Теоретичне підгрунтя та підготовка до зустрічі з людьми з ампутованими кінцівками: фізіологічні та психологічні аспекти. Підтримка в «гострому періоді» до та одразу після ампутації. Стратегія супроводу на етапі реабілітації. Особливості контакту і супроводу людей, по пережили російський полон. Цілі і цінності роботи. Парадокси наслідків перебування в полоні. Вплив тортур на психічну систему людини. План відновлення після полону.

6. Кейсові завдання: складання планів психореабілітації за різними запитами УБД

Складання планів психологічної реабілітації учасників/учасниць бойових дій, побудованих з врахуванням особливостей фактажу кожного.

7. Друга і третя хвилі КПТ в роботі з учасниками/цями бойових дій. Основи терапії прийняття та відповідальності (АСТ) – поняття та філософія підходу

Основи терапії прийняття та відповідальності в роботі з наслідками війни: поняття та філософія підходу. Базові поняття терапії прийняття та відповідальності (АСТ терапії) та принципи застосування її інструментів в клінічній роботі. 6 елементів концепції, поняття «психологічна гнучкість», когнітивні злиття та ототожнення, поняття «прийняття».

8. Психологічна робота з моральною травмою, почуттям провини та соромом за допомогою технік Терапії прийняття та відповідальності (АСТ)

Поняття почуття провини, його класична та сучасна інтерпретація. Почуття провини і почуття сорому – токсична діада. Провина реальна і провина уявна. Техніки роботи з почуттям провини.

9. Природа суїцидальності та побудова антисуїцидального плану в роботі з УБД

Поняття суїциду, ознаки передсуїцидальної поведінки. Моделі суїциду. Статистика суїциду під час війни і під час миру. Тестування рівня суїцидності – методики і батареї тестів, інтерв’ю. Базові фактори вразливості. Біологія суїцидальності. Кризове втручання при суїцидальності. Вправа «Дві дороги». Антисуїцидальний план: підготовка та алгоритм складання.

10. Клінічна робота з розладами сну та інсомнією

Природа та патологія сну: оцінка якості сну, стадії сну, протокол інтервенції з фокусом на профілактику гігієни сну. Діагностичні критерії інсомнії і розладів сну. Парасомнія. Розлад із нічними жахіттями. Опитувальники сну. Парадокс контролю сну. Техніка зняття з емоційного гачка. Техніка «Руки як думки».

11. Нейрокогнітивна діагностика після лЧМТ («контузій») в УБД

Нейропсихологія як наука: предмет, метод, історія. Центральна та периферійна нервова система. Когнітивні функції. Нейрокогнітивний розлад. Посткомоційний синдром, його прояви наслідки, протоколи лікування. Керуючі функції центральної нервової системи. Методи нейропсихологічної діагностики наслідків лЧМТ, нейродослідження.

12. Нейрокогнітивна реабілітація учасників і учасниць бойових дій

Нейрокогнітивна реабілітація шляхом відновлювального тренування. Робота з пам’яттю та увагою. Нейрокогнітивна реабілітація шляхом розвитку метакогнітивних навичок.

ВИКЛАДАЧІ КУРСУ

Олеся Борисова

  • Психологиня
  • Надавачка послуг з психологічної допомоги ветеранам і ветеранкам Реєстрі Мінвету з 2022 року)
  • Авторка численних навчальних курсів, тренінгів і програм, учасниця конференцій
  • Кандидатка наук, доцентка, старша викладачка кафедри загальної та диференціальної психології ПНПУ ім. К.Д. Ушинського

Олександр Гальчинський

  • Психолог, психотерапевт
  • Фахівець із роботи з психотравмою міжнародного рівня, супервізор в методиці КПТ та АСТ
  • Онкопсихолог та консультант паліативного супроводу, дитячий та підлітковий психотерапевт
  • Організаційний консультант, іпотерапевт, майор Армії Оборони Ізраїлю у відставці

Сєвцов Сергій

  • Клінічний психолог, нейропсихолог
  • Аспірант ДЗ «Університет Ушинського», тема дисертації: «Нейрокогнітивні розлади: нейропсихологічна діагностика та реабілітація»
  • Консультуючий психолог в психологічному центрі Альянсу ментального здоров’я . Одеса)

Термін і Вартість

Навчання триває 3 місяці
15 000 грн

Помісячно: 5 000 грн / місяць

Рання оплата

  • до 10 серпня11 000 грн
  • до 1 вересня12 000 грн

Знижки

Розраховуються від повної вартості:

  • УБД — 50%
  • Члени родин УБД — 20%
  • Діючи військовослужбовці — 30%

Вартість курсу

15.000 грн
5.000 / місяць

🔰 ЗНИЖКИ

ЗАЛИШИТИ ЗАЯВКУ НА УЧАСТЬ

ЗАГАЛЬНА КІЛЬКІСТЬ ГОДИН

90 АКАДЕМІЧНИХ ГОДИН
48 АУДИТОРНА РОБОТА

12 ЗАНЯТЬ ПО 3,5 ГОДИНИ

3 ГОДИНИ ЧИСТОГО ЧАСУ НАВЧАННЯ
15 ХВИЛИН 2 ПЕРЕРВИ

РОЗКЛАД

ЧЕТВЕР І П’ЯТНИЦЯ
З 17:00 ДО 20:30

РОЗКЛАД ПЕРШОГО ПОТОКУ*

Початок занять – 13 березня, іспит і фінал навчання – 22 квітня

  • Перший тиждень – 13, 14 березня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Другий тиждень – 20, 21 березня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Третій тиждень – 27, 28 березня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Четвертий тиждень – 3, 4 квітня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • П’ятий тиждень – 10, 11 квітня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Шостий тиждень – 17, 18 квітня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Іспит – 22 квітня (вівторок) з 18:00 до 20:30

* Можливі зміни розкладу через форс-мажорні обставини.

🔰 Розклад 3 потоку
З 16 жовтня 2025 року по 15 січня 2026 року

Лекційні заняття

по четвергах

З 17:00 до 20:30

  • 16.10.2025
  • 23.10.2025
  • 30.10.2025
  • 06.11.2025
  • 13.11.2025
  • 20.11.2025
  • 04.12.2025
  • 11.12.2025
  • 17.12.2025
  • 18.12.2025
  • 25.12.2025
  • 08.01.2026
  • 15.01.2026 - Іспит

Практичні заняття

по вівторках

З 19:00 до 21:00

  • 28.10.2025
  • 11.11.2025
  • 25.11.2025
  • 09.12.2025
  • 23.12.2025
  • 13.01.2026

Всього: 18 занять із викладачами

🔰РОЗКЛАД ДРУГОГО ПОТОКУ
з 5 червня по 15 липня

  • Перший тиждень – 5, 6 червня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Другий тиждень – 12, 13 червня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Третій тиждень – 19, 20 червня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Четвертий тиждень – 26, 27 червня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • П’ятий тиждень – 3, 4 липня (четвер і п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Шостий тиждень – 10, 11 липня (четвері п’ятниця) з 17:00 до 20:30
  • Іспит – 15 липня (вівторок) з 18:00 до 20:30

* Можливі зміни розкладу, під впливом форс-мажорних обставин (зміна дат).

Поширені питання

ВІДГУКИ

Відгуки

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ

ЗНАТИ:

  • Моделі психореабілітації учасників/учасниць бойових дій в Україні і світі: психологічні послуги, реабілітаційні періоди, різні місця надання психодопомоги і їхні особливості.
  • Структура психореабілітації: від збору анамнезу до роботи з почуттям провини та інших запитів.
  • Відмінності цілісного процесу психореабілітації УБД від курсу особистої психотерапії
  • Особливості надання психодопомоги людям, які пережили російський полон
  • Особливості супроводу, підтримки, психореабілітації людей з ампутованими кінцівками
  • Терапія прийняття та відповідальності: базові принципи, цінності, підходи.
  • Психологічні стратегії роботи з різними запитами: почуття провини, моральна травма, травма несправедливості, травма припинення життя.
  • Супровід і психологічна допомога отримувачам послуг із суїцидальними думками
  • Робота психолога з людьми, які мають інсомнію
  • Нейродіагностика та нейрореабілітація учасників/учасниць бойових дій

ВМІТИ:

  • Аналізувати стан отримувачів психореабілітаційної допомоги.
  • Здійснювати психодіагностику психо-емоційного стану.
  • Проводити збір анамнезу та складати індивідуальний план реабілітації.
  • Володіти навичками ефективного консультування та активного слухання.
  • Застосовувати техніки КПТ у роботі з почуттям провини та суїцидальними думками.
  • Розробляти маршрут комплексної психореабілітації з нейрореабілітацією.

Реєстрація

Натискаючи кнопку «Зареєструватись/Подати заявку» Ви погоджуєтесь з договором Оферти, розміщеним на цьому сайті. Та надаєте згоду на обробку своїх персональних даних, вказаних в формі.

ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ НА КУРС

Натискаючи кнопку «Зареєструватись/Подати заявку» Ви погоджуєтесь з договором Оферти, розміщеним на цьому сайті. Та надаєте згоду на обробку своїх персональних даних, вказаних в формі.